Vikings

Vilken helg!! Det känns som att jag varit igång hela helgen, och jag kanske har det.

Fanny har varit hemma hela helgen, men i fredagskväll kom några klasskompisar hem till mig och vi spelade lite spel. Hela lördagen gick i ett. Strax efter 12 gick jag till Bjärnums fotbollsplan där några från klassen skulle ses inför Bjärnums karneval. Ja. Lilla Bjärnum har alltså en gång om året en stor kanerval där det är en stor parad och alla är glada. Vår uppgift var att se ut som de i serien Vikings. Detta för att vi skulle gå efter en lastbil utan flak som var målad i Viking-tema.  Lördagen den 20/8 gick alltså jag och min klass, utklädda till Vikings, lyssnandes på Roger Pontare igenom lilla Bjärnum tillsammans med ca 40 andra vagnar. Slår vad om att min lördag var bättre än din. Efter paraden gick alla till Folkets Park där det fanns alltifrån sockervadd till chokladhjul till karuseller och allt däremellan. Hasse Andersson var där och spelade, och av någon anledning hamnade vi längst fram. En otroligt charmig liten gubbe! Lite senare på kvällen gick vi hem till en klasskompis och var där hela kvällen, jättemysigt!

På söndagen tvättade jag och städade hela dagen, och tittade på Boy Meets World ( <33333 ).

 

Idag var vi tillbaka på fötterna och vi har dansat, sjungit och haft ett fys-pass. Nu är jag klar med den här dagen så jag sitter och tittar på Harry Potter och söker lite fakta om Viola Spolin.

 

Saker som går att hitta i ett lägenhetsförråd
 
 
Allmänt, Musikteaterskolan | |
Upp